Ігри та вправи на розвиток дрібної моторики


 Використовуючи пальчикові ігри необхідно дотримуватися двох принципів навчання - це «від простого до складного» і «самостійно за здібностями».

Всі вправи повинні проводитися в ігровій формі. Складність їх повинна вибиратися в залежності від рівня розвитку тонкої моторики рук дитини.

 

 


  

ПРИКЛАДИ ВПРАВ

(для дітей 1 – 2 років)

МОЯ СІМ'Я

Цей пальчик - бабуся,

Цей пальчик - дідусь,

Цей пальчик - татко,

Цей пальчик - ненька,

Цей пальчик - я,

Ось і вся моя сім'я!

Почергове згинання пальців, починаючи з великого. По закінченні покрутити кулачком.

 

ХОВАНКИ

У хованки пальчики грали

І головки прибирали.

Ось так, ось так,

І головки прибирали.

Ритмічно згинати й розгинати пальці. Ускладнення: почергове згинання пальчика на обох руках.

 

ПАЛЬЧИК-ХЛОПЧИК

- Пальчик-хлопчик, де ти був?

- З цим братиком в ліс ходив,

З цим братиком щі варив

З цим братиком кашу їв,

З цим братиком пісні співав.

На перший рядок показати великі пальці на обох руках. Потім по черзі сполучати їх з іншими пальцями.

 

ВУЛИК

Ось маленький вулик, де бджоли сховалися

Ніхто їх не побачить.

Ось вони показалися з вулика.

Одна, дві, три, чотири, п'ять! Ззззз!

Пальці стиснути в кулак, потім відгинати їх по одному. На останню строчку різко підняти руки вгору з розчепіреними пальчиками - бджоли відлетіли.

 

ЧЕРЕПАХА

Ось моя черепаха, вона живе в панцирі.

Вона дуже любить свій будинок.

Коли вона хоче їсти, то висовує голову.

Коли хоче спати, то ховає її назад.

Руки стиснуті в кулаки, великі пальці всередині. Потім показати великі пальці і заховати їх назад.

 

П'ЯТЬ ПАЛЬЦІВ

На моїй руці п'ять пальців,

П'ять хапальців, п'ять держальців.

Щоб стругати і щоб пиляти,

Щоб брати і щоб дарувати.

Їх не важко порахувати:

Раз два три чотири п'ять!

Ритмічно стискати і розтискати кулачки. На рахунок - почергово загинати пальчики на обох руках.

 

ЗУСТРІЧ

Зустрілися два кошеня: "Мяу-мяу!",

Два цуценя: "Ав-ав!",

Два лошати: Ярмо-го! ",

Два тигреня: "Ррр!"

Два бика: "Муу!".

Дивись, які роги.

На кожну строчку з'єднувати по черзі пальці правої і лівої рук, починаючи з мізинця. На останню строчку показати роги, витягнувши вказівні пальці і мізинці.






   Дуже важлива роль у розвитку дрібної моторики відводиться пальчиковій гімнастиці, оскільки мова формується під впливом імпульсів, що йдуть від рук. В оволодінні навичкою письма, як і будь-якою іншою руховою навичкою, важливого значення набувають підготовчі вправи. Основна мета таких вправ ─ підготувати руку дитини до письма, сформувати руховий стереотип, допомогти дитині позбутися тих труднощів, які виникають на початкових етапах оволодіння навичками письма.









      





Немає коментарів:

Дописати коментар